Otvorený list nechceného zákazníka modrému operátorovi

Autor: Jaroslav Moravčík | 19.11.2010 o 18:12 | (upravené 22.11.2010 o 11:07) Karma článku: 8,70 | Prečítané:  763x

"Konkurenčný" boj v prostredí mobilných operátorov alebo výklad hesla "Náš zákazník - náš pán" na slovenský spôsob....

Volám sa Jaroslav Moravčík a TAKMER som sa stal Vašim zákazníkom. Prečo TAKMER? Pretože "ochota" a "profesionálny prístup" Vašich ľudí v predajni v meste Ružomberok tomu "úspešne" zabránili. Poďme však pekne po poriadku.

Približne od roku 2002 som bol "verným" zákazníkom oranžového operátora. S nikým som ho "nepodvádzal" a faktúry (nie v zanedbateľnej výške) som platil vždy včas - tak ako sa na slušného občana štátu patrí. Asi 8 mesiacov dozadu sa však v našom "vzťahu" začali objavovať trhliny. Ich príčinou bol kazový výrobok - telefón, resp. neochota oranžových seriózne riešiť tento problém. A tak sa stalo, že na 6ty!!! (slovom šiesty) pokus (3x reklamovaný port na sluchadlá, 2x displej a 1 neuznaná reklamácia) mi po ôsmych mesiacoch naťahovačiek konečne vrátili peniaze za tento "unikátny" prístroj a ja som sa rozhodol podať žiadost o rozvod z tohto naštrbeného "pomarančového" manželstva.

Dňa 10.11. som s nadšením a očakávaniami vstúpil do Vašej predajne v Ružomberku. Aký taky prehľad o poplatkoch som si samozrejme spravil už na internete, chcel som Vás však na vlastne koži "opáčiť". S mladou slečnou sme sa dohodli, že pošlem 2 posledné faktúry od oranžových a ona mi na ich základe vypracuje a obratom pošle cenovú ponuku ušitú na moje potreby. Potešil som sa a utekal na internet poslať faktúry, čo sa mi aj zhruba do 3 hodín podarilo. Predsa len - času nazvyš veľa nemám - som živnostník, externe študujem 4. ročník na Univerzite Mateja Bela odbor Marketingový manažment podniku (o ňom ešte reč bude) a intenzívne zháňam byt, ktorý by som chcel do konca roka kúpiť. Z toho dôvodu som sa nádejal, že snáď do piatku 12.11. podpíšeme "papiere" o zmene mobilného operátora, vyberiem si u Vás telefón a už sa budem sústrediť len na spomínané činnosti. Chyba. Prešiel víkend no ponuka nikde. Modrý operátor má zjavne "veľký polomer obrátky" pomyslím si a vyberiem sa na druhú návštevu predajne, kde ma informujú o nedostatku času. Odchádzam s prísľubom, že ešte v ten deň mi ponuku pošlú. V poriadku, prvotné nadšenie však postupne vyprcháva. Večer s očakávaním otváram e-mailovú schránku a..NIČ! Ponuka dorazila až ďalší deň. "Ponuka" - hmm - skôr skopírovanie textu z webu? Mierne sklamanie. Nevadí, pomyslím si a vo štvrtok 18.11. som sa vybral "konať". Najprv pomaranču zo slušnosti oznámiť, že dávam žiadosť o rozvod a potom moje kroky smerujem do už známej modrej predajne. Tu sme sa dohodli na "podmienkach spolupráce", avšak systém v PC bol proti - využil som čas a zbehol som po chýbajúci dokument domov s prísľubom, že keď sa vrátim, podpíšem papiere a za 5 dni budem aj ja modry!. Ďalšia chyba. Systém stále padal a keďže bola už záverečná, nezostávalo mi nič iné len sa dohodnúť, že papiere prídem podpísať ďalší deň okolo obeda, kedy už všetko bude zaručene pripravené. OK, čo iné mi zostáva? To však už moje pocity z modrých boli značne zmiešané. Dnes (19.11.10) ma o 11:15 privítala nič netušiaca "slečna". Obhrýzajúc si nechty a žviakajúc žuvačku ma po oboznámení s mojou "požiadavkou" informuje, že ona o ničom nevie, vedúci jej nič nenachystal a mám si vraj hodinu počkať kým nahodí papiere do systému. Vyslovene podráždený sa informujem či o 13tej už bude všetko pripravené na podpis, pretože ja nemám skutočne čas chodiť každú chvíľu do predajne. Uisťuje ma, že určite. Neverím jej však. A robím dobre. Presne o 13 tej už bez akýchkoľvek očakávaní vchádzam dnu a..."Prepáčte ale systém nám ide pomaly, príďte v pondelok alebo utorok"... A DOSŤ! Hnev - pociťujem obrovský hnev - mám snáď na čele napísané "šašo"? Nemám ja inú robotu len každú chvíľu behať k modrému operátorovi? Preto sa netreba ani moc čudovať mojim posledným slovám vo Vašej predajni: "No do p®či. Ostávam pomaranč." Otočil som sa na päte a z predajne odišiel...

Vážení manažéri modrého operátora, už od Vášho vstupu na slovenský trh ste mi boli ako firma sympatická. Fandil som Vám a sledoval Vás ako sa rozrastáte. Preto moja prvá voľba po problémoch v pomaranči ste boli práve vy. Ale to čo som zažil vo Vašej predajni bola facka! A verte, že o túto skúsenosť sa hodlám podeliť na rôznych diskusných fórach. Neblogujem ale dnešným dňom začínam na SME. Nie je predsa možné aby sa zamestnanci takto správali k potenciálnym zákazníkom - obzvlášť nie keď chcú prejsť od konkurencie. Možno ich poznámka, že je preťažený systém bola oprávnená - neviem a ako zákazníka ma to vôbec nezaujíma. Nie som ochotný skákať tak, ako bude dáka "sopla" vo Vašej predajni pískať. Preto Vám odporúčam školenie zamestnancov. Napríklad firma X jedno také organizovala, na ktorom som sa ja ako vtedy ešte zamestnanec istej spoločnosti dvakrát zúčastnil. Volalo sa tuším "Neuveriteľný seminár o predaji".

Všade naokolo sa deklaruje ako veľmi firmám na zákazníkoch záleží. Heslo "Náš zákazník - náš pán" je neustále omieľané zo všetkých strán. Ale ako sa presviedčam nie je to pravda! Aspoň v ružomberskej pobočke modrých určite nie. A verte mi, som síce ešte len študent Marketingového manažmentu podniku ale niečo sa predsa len za tie necelé 4 roky na mňa nalepilo a môžem z určitosťou tvrdiť, že takto boj o zákazníka nevyzerá. Aspoň v normálnom trhovom prostredí nie. V podstate k tomuto záveru netreba ani vyššie spomínanú školu...

A čo sa týka môjho operátora. Neviem. Zostanem pomaranč? Alebo vyskúšam ružových? Pravdupovediac, nemám už ani chuť ani odvahu nič skúšať. Je piatok podvečer. A ako sa spieva v jednej pesničke "V piatok podvečer si zresetujem hlavu" a budúci týždeň sa rozhodnem. Takto som si to však nepredstavoval...

S pozdravom Váš nechcený zákazník

Jaroslav Moravčík

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONÓMIA ĽUDSKOU REČOU

Lacnejšie tovary a bývanie? Šesť najčastejších mýtov o socializme

Z priemernej mzdy si dnes kúpite násobne viac.


Už ste čítali?